No feed. Create and publish a feed to display it.
Lipiec 2021
262728293031
Moja Alzacja- Chemin des Cimes

Rok temu..

Pamiętam jak rok temu, w czasie szczytu pandemii, dowiedziałam się, że w naszych okolicach budują wieżę widokową w koronach drzew. Byłam strasznie zaskoczona, że wybrano właśnie ten region Francji. Czekałam więc podekscytowana, aby wybrać się w to miejsce i zobaczyć widoki, które ma do zaprezentowania. Byłam tym bardziej ciekawa, ponieważ w Schwarzwaldzie też jest taka wieża (Baumwipfelpfad Schwarzwald/ Bad Wildbad) i bardzo lubię tam wracać.

Wizyta

22.05.2021, czyli zaraz po złagodzeniu covidowych obostrzeń, w końcu została otwarta! Korzystając z okazji, że był to długi weekend we Francji, postanowiłyśmy wraz z koleżanką i dziećmi odwiedzić to miejsce. 24.05.2021 o godzinie 11.30, stałyśmy przed bramami Chemin des Cimes w Drachenbronn.

Ale zanim dotarłyśmy na miejsce, czekała nas niespodzianka. Po zaparkowaniu auta na dużym, bezpłatnym parkingu, okazało się, że bezpośredniej możliwości dojazdu w to miejsce brak (informacja na stronie, przeoczyłam ją) a więc czeka nas dalsza część podróży. Do wyboru jako środek transportu na miejsce mamy: bezpłatny autobus, ciuchcię lub własne nogi czyli wędrówkę, 4 km pod górę (leśna ścieżka, szeroka i dość równa, nie polecam jednak nikomu z kiepską kondycją, osobom starszym, wózkiem lub z małymi dziećmi)
My wybrałyśmy ciuchcię a właściwie, jak to Janek stwierdził, pojazd kołowy przypominający ciuchcię. Póki co organizacja jest kiepska – aby dostać się do ciuchci trzeba wykazać się sprytem, szybkością i podejściem strategicznym a na pewno nie liczyć na to, że obowiązuje jakakolwiek kolejność pojawiania się na przystanku. Raczej należy postępować jak w Paryżu w metrze czyli obowiązuje zasada: kto ma szersze barki i jest szybszy, ten jedzie. Myślę, że to się z czasem zmieni (tak samo jak i to, że wątpię w to, że będzie to atrakcja bezpłatna).

Widoki

A więc dzięki naszemu wrodzonemu sprytowi, udało się wsiąść przy drugim podejściu.
Podróż trwa około 7 minut. Pod dotarciu na miejsce, pozostaje nam do pokonania kilkadziesiąt metrów.

Przydatne Informacje

-Ścieżka jest otwarta codziennie od 9.30. Natomiast godziny zamknięcia są różne, w różnych miesiącach. Przy bardzo złej pogodzie ścieżka jest zamknięta.

-Ścieżka (wraz z wejściem na wieżę) ma 1050m długości i w całości można ja zwiedzić z wózkiem lub wózkiem inwalidzkim. Ścieżki prowadzą nas w koronach drzew, gdzie możemy podziwiać piękne widoki na Wogezy, Schwarzwald i winnice.

-Wysokość wieży to 29m. Po wejściu na wieżę możemy z niej zjechać zjeżdżalnią, której długość to 75m (koszt 2 €, dzieci od 6 lat a mniejsze mogą zjechać z osobą dorosłą)

-Ścieżka zawiera stacje z różnymi ciekawostkami i zabawami dla dzieci.

-Bilety można kupić online.

-Zakaz wstępu z psami

-Warto skorzystać z toalety przed wejściem ponieważ na całej tej drodze, za bramkami, nie mamy już tej szansy.-Wyjście następuje poprzez sklep (warto zawiązać dzieciom oczy, ceny są tam dość wysokie – np. miód który kupujemy we wsi obok za 6.5€, kosztuje 11€).

-Przy wyjściu, znajduje sie restauracja (podczas naszej wizyty była oczywiście zamknięta, cieszyliśmy się jednak, że możemy chociaż skorzystać z tarasu)

-Adres:
Base Aérienne 901, 67160 Drachenbronn-Birlenbach

Instagram Feed

No feed. Create and publish a feed to display it.